عکس | کشف یک موجود جدید و مرموز در آب‌های انگلیس

دانشمندان مرکز علوم شیلات و آبزیان زیست‌محیطی گونه جدیدی از موجودات دریایی را در سواحل جنوب غربی انگلستان کشف کردند.
عکس | کشف یک موجود جدید و مرموز در آب‌های انگلیس
کد خبر : ۵۸۹۸۹

پیش از این تصور می‌شد که تنها دو گونه از جنس حلزون دریایی وجود دارد که تاکنون هیچ‌کدام از آن‌ها در آب‌های انگلیس دیده نشده بودند، اما دانشمندان مرکز شیلات و علوم‌آبزی پروری (CEFAS) که در آب‌های جنوب غربی انگلستان فعال هستند، گونه سومی را کشف کردند.

نام این گونه "پلوروبرانچایا بریتانیکا" است و در طول سفر‌های اکتشافی انجام شده در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در کانال غربی و دریای سلتیک توسط CEFAS و موسسه اقیانوس شناسی اسپانول دو اقیانوسیه یافت شد.

عکس | کشف یک موجود جدید و مرموز در آب‌های انگلیس

چهارده نمونه از این گونه جدید کشف شد که اندازه آن‌ها بین دوتا پنج سانتی‌متر است و نوعی حلزون دریایی کنار آبشش است.

در حالی که گونه‌های دیگر حلزون‌های دریایی رایج هستند، چنین تنوعی بیش‌تر در آب‌های گرم‌تر دریای مدیترانه یافت می‌شود. دانشمندان بر این باورند که به دلیل اثرات مداوم تغییرات آب و هوایی، این سیاره می‌توانست به سمت شمال حرکت کند.

راس بولیمور، متخصص اکولوژی دریایی در CEFAS که این کشف را انجام داد، گفت: «تن‌ها یک بررسی کوتاه از دو نمونه طول کشید تا مطمئن شویم که به گونه‌ای از پلوربرانشایا برخورد کرده‌ایم. این موضوع بسیار هیجان‌انگیز بود، زیرا هیچ‌گونه دیگری از این جنس در آب‌های انگلیس یا حتی همین شمال ثبت نشده بود و متوجه شدیم که گونه سوم و جدیدی را شناسایی کرده‌ایم.»

وی در پایان افزود که این گونه جدید می‌تواند در سواحل غربی فرانسه و سواحل شمالی اسپانیا و پرتغال گسترش پیدا کند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
برنا
مجله زندگی
ارسال نظر